Return to site

Favorizarea rețelei de transport public

Tranziția către orașe cu zero emisii

· Adaptarea orașelor

De ce e important:
 

- Transportul din România reprezintă 12,5% din emisiile cu efect de seră, estimându-se că această pondere va crește în următorii ani;
 

- Modernizarea sistemelor de transport urban ar putea reduce cu jumătate amprenta sectorului dacă s-ar prioritiza extinderea transportului public, a pistelor de biciclete, a sistemelor de carpooling și a rutelor expres pentru zonele semi - urbane din apropierea marilor orașe.

- În UE, aproximativ 40% din emisiile de gaze cu efect de seră provin din transportul rutier cauzat de mobilitatea urbană (inclusiv navetă);
 

- Congestionarea rețelei de drumuri urbane are, de asemenea, un cost economic semnificativ: în jur de 100 de miliarde de euro anual, adică 1% din PIB în Uniunea Europeană;

 

- 70% dintre români vor locui în mediul urban: orașele românești trebuie să descurajeze cât mai repede automobilele individuale de pe străzi și să le înlocuiască cu un transport în comun confortabil și modern.

De ce e important:
 

- Transportul din România reprezintă 12,5% din emisiile cu efect de seră, estimându-se că această pondere va crește în următorii ani;
 

- Modernizarea sistemelor de transport urban ar putea reduce cu jumătate amprenta sectorului dacă s-ar prioritiza extinderea transportului public, a pistelor de biciclete, a sistemelor de carpooling și a rutelor expres pentru zonele semi - urbane din apropierea marilor orașe.

- În UE, aproximativ 40% din emisiile de gaze cu efect de seră provin din transportul rutier cauzat de mobilitatea urbană (inclusiv navetă);
 

- Congestionarea rețelei de drumuri urbane are, de asemenea, un cost economic semnificativ: în jur de 100 de miliarde de euro anual, adică 1% din PIB în Uniunea Europeană;

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK